Artiklid

Üleilmse koroonapandeemiaga kaasnenud keerulise majandusolukorra tõttu koondab Eesti päritolu müügitarkvara ettevõte Pipedrive oma Tallinna ja Tartu kontorites kokku 14 töötajat. Globaalselt koondab ettevõte kaks korda nii palju töötajaid.

Pipedrive’i tegevjuhi Timo Reini sõnul on töötajate koondamine ettevõtte jaoks raske südamega tehtud otsus. “Me lükkasime selle äärmiselt valusa otsuse tegemist edasi nii kaua kui võimalik. Tõmbasime kriisi alguses kulusid oluliselt koomale ning pakkusime 16 väiksema koormusega töötajatele võimalust end ettevõtte sees mõnes muus rollis proovile panna. Paraku ei olnud need sammud enam piisavad, et pikale venivast majandussurutisest tulemuslikult välja tulla,” sõnas Rein.

Edasi loe:
https://arileht.delfi.ee/news/uudised/veel-uks-uleilmse-haardega-eesti-idufirma-asus-koroonakriisi-tottu-tootajaid-koondama?id=89769003

Kui ettevõtete omanikud on varasematel headel aastatel talentide töö tulemusena ettevõttest kõvasti omanikutulu välja võtnud, siis nüüd ei ole õige aeg kergekäeliselt inimesi koondama hakata, vaid pigem ettevõtet toetada, lausus Ülemiste City juht Margus Nõlvak veebiseminaril „Talendid – uus normaalsus".

„Lihtne on kergekäeliselt hakata töötajate arvelt kärpima, aga nüüd on ettevõtte omanike koht tulla oma talente toetama,“ lausus Nõlvak. Ta tõdes, et lihtne on lükata koondamislaine käima ja öelda, et sügisel, kui olukord on paranenud, hakkan töötajaid jälle asemele otsima.

Edasi loe:
https://arileht.delfi.ee/news/juhtimine/margus-nolvak-kui-omanik-on-aastaid-votnud-kovasti-dividende-siis-nuud-ei-ole-aeg-hakata-kergekaeliselt-koondama-vaid-tuleks-inimesi-toetada?id=89761853

Tööinspektsioonile kirjutas oma murega töötaja, kelle sõnul maksis tema tööandja talle koondamisel lõpparve valesti. Kirjutanu tundis muret, kas valesti makstud lõpparve vaidlustamine mõjutab kuidagi ka töötukassas töötuna registreerimist.

Edasi loe:
https://tarbija24.postimees.ee/6964936/tootaja-mure-tooandja-maksis-lopparve-valesti-mida-saan-selle-suhtes-teha

Eesti Päevaleht küsis suurkaupluste klienditeenindajatelt, kas nad tunnevad end kangelastena, ja sai vastuseks kurbust täis kirjad.

Maxima tänab oma töötajaid nii veebireklaamides kui ka suurtel välireklaamidel: aitäh kangelastele! Reklaamidel on töötajatel rõõmsad näod ja juurde on joonistatud punased südamekesed. Ka Rimi ei ole kiitusega kitsi. Kauplustes kõlavad kõllid, milles poekett kiidab oma töötajaid, et nad on kriisiajal endiselt kassades ja täidavad riiuleid. Selver saatis pressiteate, et ettevõtte personaliosakond on alustanud koostööd nõustajaga, et töötajad saaksid vajaduse korral psühholoogilist tuge. Kõigi sõnum on selge: me hoolime oma töötajatest ja oleme nende üle uhked.

Mida kangelased ise tunnevad? Siidripoe Siidrimaja omaniku Kaire Jakobsoni ettevõte sai kohe koroonakriisi alguses ränga hoobi. Selleks et mitte nälga jääda, tegi Jakobson kiire päästekäigu ja läks Rimisse müüjaks. „Ma ei ütleks, et tööandja hoolib minust,” tunnistas ta.

Kõike muud kui rahuolu peegeldavad ka Eesti Päevalehe toimetusse tulnud kauplusetöötajate kirjad.

Edasi saab lugeda:
https://epl.delfi.ee/uudised/supermarketite-kassiirid-me-pole-kangelased-vaid-orjad?id=89757475

Möödunud nädalal registreeriti 1534 uut töötut, mis on eelneva nädalaga võrreldes kaheprotsendine kasv; pühapäevase seisuga oli töötuid 48 822.

Seejuures kasvas registreeritud töötute arv möödunud nädalal aeglasemalt kui varasematel eriolukorra nädalatel, teatas töötukassa. Registreeritud töötute arv on kuuga kasvanud 15 protsenti, registreeritud töötuse määr on 3. mai seisuga 7,5 protsenti.

Edasi loe:
https://majandus24.postimees.ee/6965228/registreeritud-tootute-arv-kasvas-nadalaga-rohkem-kui-1500-inimese-vorra