vanad töötajad seaduse mõistes

  • kiks
  • Teema autor
  • Külastaja
  • Külastaja
17 aastat 4 kuud tagasi #31735 lisas kiks
mida selline termin *vanad töötajad* tähendab ja milline seadus seda reglementeerib? küsimus tekkis omanikevahetusel, kus töötajad lähevad uue omaniku teenistusse üle kui *vanad töötajad*

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • imelik
  • Teema autor
  • Külastaja
  • Külastaja
17 aastat 4 kuud tagasi #31739 lisas imelik
Vastas imelik teemas vanad töötajad seaduse mõistes
Teil vist tööandja(ettevõte) kas müüdud(seega uus omanik) või ettevõtted ühinesid või...

Teen töölepingu seaduse §-dest copy mis reguleerivad seda, et töötajad koos oma töölepingute ja kõige selle sisuga lähevad uuele tööandjale üle.

TLS §6. Töölepingu ülemineku tingimused tööandja vahetuse korral
(1) Töölepingust tulenevad õigused ja kohustused lähevad uuele tööandjale üle järgmistel juhtudel:
1) juriidilistest isikutest tööandjate ühinemisel, jagunemisel või ümberkujundamisel;
2) ametiasutuse hallatava asutuse funktsioonide täielikul või osalisel üleminekul teisele isikule, kui pärast üleminekut jätkatakse sama või sarnast tegevust;
3) ärilisel või muul eesmärgil tegutseva majandusüksuse või selle organisatsiooniliselt iseseisva osa üleminekul ühelt isikult teisele mis tahes õiguslikul alusel, kui pärast üleminekut jätkatakse sama või sarnast tegevust.

§6/1. Töölepingu lõpetamise keeld tööandja vahetumise korral
Senisel või uuel tööandjal on keelatud töölepingut lõpetada tööandja vahetumise tõttu. See ei mõjuta tööandja õigust tööleping muul alusel lõpetada.

§6/2. Senise ja uue tööandja vastutus töölepingust tulenevate kohustuste eest
(1) Senine tööandja vastutab tööandja vahetumise ajal kehtivatest töölepingutest tulenevate ja selleks ajaks sissenõutavaks muutunud kohustuste eest, välja arvatud juhul, kui ta tunnistatakse maksejõuetuks töötuskindlustuse seaduse § 19 tähenduses.
(2) Senine tööandja vastutab solidaarselt uue tööandjaga tööandja vahetumise ajal kehtivatest töölepingutest tulenevate kohustuste eest, mis on tekkinud enne tööandja vahetumist ja mis muutuvad sissenõutavaks ühe aasta jooksul pärast tööandja vahetumist.

§6/3. Informeerimine ja konsulteerimine tööandja vahetumise korral
(1) Senine ja uus tööandja esitavad kirjalikult oma töötajate esindajatele või nende puudumisel töötajatele õigeaegselt, kuid hiljemalt üks kuu enne §-s 6 nimetatud juhtudel töölepingute üleminekut kogu asjakohase informatsiooni, kus on vähemalt järgmised andmed:
1) töölepingute ülemineku kavandatav kuupäev;
2) tööandja vahetumise põhjused;
3) tööandja vahetumise õiguslikud, majanduslikud ja sotsiaalsed tagajärjed töötajatele;
4) töötajate suhtes kavandatavad meetmed.

(2) Kui senine või uus tööandja kavatseb töölepingute ülemineku tõttu teha tema töötajate olukorda mõjutavaid muudatusi, konsulteerib ta töötajate esindajatega eesmärgiga jõuda kavandatavate meetmete suhtes kokkuleppele.
(3) Konsultatsioonide käigus on töötajate esindajatel õigus kohtuda tööandja esindajatega ja tööandja juhtorgani liikmetega ning esitada töötajate suhtes kavandatavate meetmete kohta kirjalikke ettepanekuid vähemalt 15 päeva jooksul käesoleva paragrahvi 1. lõikes nimetatud teatise esitamisest arvates, kui ei lepita kokku pikemas ajas. Tööandja on kohustatud ettepanekute arvestamata jätmist põhjendama.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.