Artiklid

Reet Pärgma
reporter

Eesti kurtide liit, Eesti pensionäride ühenduste liit, Eesti liikumispuudega inimeste liit, MTÜ Händikäpp, Eesti raudteelaste ametiühing ja Tallinna ja Harjumaa puuetega naiste ühing esitasid pöördumise, milles küsisid tööandjate keskliidu juhilt Toomas Tamsarilt, miks räägitakse välistööjõu sisssetoomise pakilisest vajadusest, kuid on unustatud, et Eestis otsivad tööd puuetega inimesed.

Liitude sõnul on märtsikuu seisuga Eestis töötuna arvel 10 233 vähenenud töövõimega inimest, mis on Haapsalu linna jagu inimesi, kellest suur osa soovivad töötada ja panustada. "Paraku vaatavad tööandjad mööda nendest inimestest, keda te meedias kutsute „ülalpeetavateks“. Samal ajal on ettevõtjatel süvenev soov tuua massiliselt sisse välistööjõudu, kuna väidetavalt pole Eestis enam kedagi palgata," kirjutavad liidud Tamsarile.

Edasi loe originaalis arileht.delfi.ee

Maarja Kirss
Andmekaitse inspektsiooni koostöödirektor

Isikuandmeid hakatakse üha rohkem kaitsma ka töösuhetes, seda nõuab 25. mail jõustuv Euroopa Liidu määrus.

Loe lähemalt maaleht.delfi.ee

Tööinspektsioon kontrollis 75 ehitusplatsi. Sihtkontrolli käigus avastati 68 rikkumist ning rikkumiste kohta tehti 20 ettekirjutust. Vaid 36% kontrollitud ehitusplatsidest oli töö ohutult korraldatud.

Tööinspektsiooni sihtkontrollide eesmärgiks on suurendada teadlikkust erinevates töökeskkonnas esinevatest ohtudest ja nende ärahoidmise võimalustest. Seekord olid tähelepanu all ehitusplatside alltöövõtjate töökorraldus ja tööohutus.

Sihtkontrolli käigus kontrolliti ohutu töö koordineerimist ja jälgimist ehitusplatsil ning tööohutusplaani vastavust tegelikule olukorrale. Samuti kontrolliti, kas tööohutusplaani on tutvustatud alltöövõtjatele ning alltöövõtja alltöövõtjatele.

Igale ehitusobjektile oli koordinaator küll määratud, kuid kuuel ehitusplatsil ei täitnud nad oma ülesandeid, sest viibisid eemal - kas puhkusel või teisel objektil. Tööinspektsiooni peadirektori asetäitja Apo Oja sõnul on lubamatu, et koordinaatorile määratakse mitu objekti, sest ta peab otseselt vastutama töötervishoiu ja tööohutuse nõuete täitmise eest. „Koordinaator ei saa samal ajal olla korraga nii Narvas kui ka Jõhvis ehitusobjektil ning jälgida tööohutusnõuete täitmist,“ sõnas Oja.

75 kontrollitud ehitusplatsist 13 ehitusplatsil ei olnud koordinaator alltöövõtjatele tööohutusplaani tutvustanud ja kuuel oli koostamata tööohutusplaan. Paraku näitab kogemus, et just taolise hooletu suhtumise tõttu tööõnnetused tihtipeale juhtuvadki.

27 ehitusplatsil polnud ühtegi rikkumist. Maakondade lõikes ei avastatud ühtegi rikkumist Põlva-, Tartu- ja Valgamaal. Sihtkontrolli käigus külastati kõiki maakondi, välja arvatud Hiiu- ja Jõgevamaad.

Karla Oder

Soovime Sinuga jagada paari mõtet ja loodetavasti seeläbi Sulle kasulikud olla, et saaksid teenida kõrgemat palka või alustada läbirääkimisi palga osas.

Tihtilugu näeme kõrvalt, kuidas tööotsiajate palgaootused erinevad kardinaalselt. Kõige kurvem on see, kui küsitakse oluliselt alla turu palgataseme. See ei ole hea, sest tööandjad hakkvad kahtlema kandidaadi kompetentsuses ning teistpidi kui kandidaat saabki töökoha, kaotab ta ikkagi, sest saab oluliselt madalamat palka, kui on turu üldine tase.

Edasi loe originaalis nipika.ee

Heelia Sillamaa
reporter

Igal kevadel seisavad tuhanded noored silmitsi eriala valikuga – mida edasi õppida, et tagada endale amet, mis pakuks piisavalt eneseteostust, väga head palka, kuid samas ka rohkelt vaba aega? Neid kriteeriumeid täidab näiteks lennujuhi amet, mida saab õppida kohe pärast keskkooli lõpetamist ning ameti saab selgeks vähem kui aastaga.

«Lennujuhi amet ei ole näiteks IT, juura või majandussektori ametite kõrval eriti tuntud. Ekslikult arvatakse ka, et tööle asumiseks on tarvis eelnevalt pikalt lennundusega seotud olla. Tegelikult toimub lennujuhtide väljaõpe kuni kaheksa kuu jooksul, millele järgneb praktika lennujuhtimistornis. Nii õppetöö välismaal kui ka praktika Eestis on seejuures tasustatud. Töö iseloom on väga spetsiifiline ning kuigi meil on palju nõudeid, on igapäevane töö suhteliselt vaba ja põnev,» selgitas lennujuht Üllar Salumäe.

Edasi loe majandus24.postimees.ee