Artiklid

Hea talvitumise pealt tõotab maasikasaak tulla tänavu korralik, kuid Eestis kõrgema kvaliteediga maasikakasvataja Ukraina tööjõule loota ei saa ja töötute seast marjakorjajate leidmine on väga keeruline.

Loe pikemalt Äripäeva veebist: https://www.aripaev.ee/uudised/2022/06/20/maasikakasvatajad-ei-leia-toolisi-no-ei-ole-tootu-on-pigem-tootu

 

Lugeja küsib: Augustis tuleb meile tööle kaks uut töötajat, mõlemad alguses katseajaga. Ühe töötajaga oleme kokku leppinud kuupäeva, millal katseaeg lõpeb. Teise puhul kehtib neljakuuline katseaega ilma lõpukuupäevata. Kuulsime, et 1. augustist ei loeta katseaja hulka aega, mil töötaja viibib haiguslehel. Kui mõlemad töötajad peaksid haigeks jääma, kas siis nende katseaeg pikeneb?


Renditöötajatel pole tänapäeval sugugi halvemad töötingimused kui neil, kes on otse ettevõttesse tööle läinud.

“Renditööjõu kasutamine ja vahendamine on teinud läbi suure arengu,” räägib tööjõu rendi ja värbamisettevõtte Finesta tööjõu rendiosakonna juht Kerli Kadak. “Paarkümmend aastat tagasi oli sellise töövormi maine veel üsna halb, inimesed arvasid, et renditöötajatele makstakse ümbrikupalka ja tegemist on üldse väikest viisi orjapidamisega, kus välismaalt tulnud töötajaid lihtsalt ära kasutatakse.” Oma tõepõhi neil uskumustel oli, kuid Kadaku kinnitusel jäävad probleemid minevikku. Praeguseks on renditöö tõusnud arvestatavaks võimaluseks, ehkki mõned kahtlused on visad kaduma. Kerli Kadak toob mõned näited.

Loe pikemalt: https://www.sekretar.ee/uudised/2022/06/20/renditootajate-maine-on-teinud-poorde

 

Aasta lõpuks võib Eestis puudu olla 2000 veokijuhti, mistõttu soovivad vedajad erandit Valgevene veokijuhtide palkamiseks. Kuid juba praegu otsivad Eesti vedajad veokijuhte ka kaugemalt, näiteks Usbekistanist ja Indiast.

Euroopas on puudu üle 400 000 veoautojuhi ehk pea 10 protsenti ametikohtadest on täitmata. See mure vaid süveneb, kui majandus taas elavneb ja vedude hulk kasvab. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni nõukogu esimees Jaak Kivisild ütles ERR-ile, et üks põhjus on noorte vähene huvi ameti vastu.

Edasi loe: https://www.err.ee/1608634843/aasta-lopuks-voib-eestis-puudu-olla-2000-veokijuhti

Lisaks kasvavale tööjõupuudusele teeb tööandjatele muret tööjõuvoolavus. Circle K Eesti personalijuht ja Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuht annavad nõu, kuidas tööjõupuudust ja -voolavust vähendada.

Loe pikemalt: https://www.sekretar.ee/uudised/2022/06/20/toojoupuudust-saab-teadlikult-vahendada